בלוג

חזרה

איך זה להיות סקיפר בלי-ים השכרת יאכטות?

אתם מגיעים להפלגה בהתרגשות, הרבה פעמים לכבוד אירוע מיוחד של פעם בשנה כמו יום הולדת ביאכטה או יום נישואין, לעיתים לכבוד אירוע של פעם בחיים – הצעת נישואין או מסיבת רווקים/ות.

הפלגה ביאכטה בבילוי חוויתי

אתם מתרגשים, מצפים ולעיתים קצת חוששים. תמיד מקבל אתכם בחיוך הסקיפר(או הסקיפרית יפית התותחית), מסביר, מרגיע, עוזר לעלות ליאכטה. למרות שבד”כ אתם פוגשים רק סקיפר אחד מתוך כל הצוות שלנו, אני רוצה שתדעו שכולם מעולים, וזה לא במקרה.

אז איזו הסמכה והכשרה צריך בשביל להשיט אותנו?

השלב הראשוני  הוא הוצאת משיט 30 המאשר השטת יאכטה עד 24 מטר\100 טון,  והשלב השני הוצאת משיט 40.

  • משיט 30 (משיט יאכטה פרטית) – תהליך זה תהליך של מספר חודשים הכולל 4 מבחנים עיוניים שונים, עשרות שעות הכנה למבחן המעשי ואז מגיע היום הגדול של המבחן המעשי – יום שלם בים בו אנחנו נבחנים איך אנחנו מתפעלים את הסירה ואת הצוות.
  • משיט 40 (משיט יאכטה  מסחרית)  – זה הרשיון הנדרש בחוק הספנות הישראלי כדי להפעיל יאכטה מסחרית.

אבל חכו, זה לא הכל, בנוסף צריך להתחיל ולצבור וותק של של לפחות שנתיים, מתוכן שנה כעוזר סקיפר ביאכטה מסחרית. על זה יש להוסיף לימוד של מיומנויות נוספות כמו הגשת עזרה ראשונה, כיבוי אש והנצלה (מילה יפה לקורס בלירות זיקוקים וציוד פירוטכני ולפתיחת ‘אסדת הצלה’) בד”כ שלב זה לוקח בין מס’ חודשים לשנים, בנוסף להתלמדות המעשית..

בנוסף נדרש גם להכיר כל מיני תקנות השטה בשכר הקשורים לסירות מסחריות כמו כמה כיסאות חובה שיהיו בכל סירה או כמה צל, ותקנות הנוגעות לשירות המצופה מאיתנו בחוק בכדי שיהיה לכם המפליגים נעים כיף.

וגם עוד כמה מבחנים תיאוריה על החומר שנלמד, תשלום אגרה ויש לך רשיון משיט ספינה בשכר, הידד👌👌.

כל אלו תנאים מקדים להיות סקיפר בסירה מסחרית, אבל ממש לא מספיק בשביל להיות סקיפר בלי-ים, שם המסלול קשה וארוך.

מה שונה תהליך הכשרת הצוות ביאכטה לי-ים  משאר חברות השייט?

כי מה שהופך את הסקיפרים של לי-ים לכל כך טובים הוא מה שקוראים בצה”ל “רוח המפקד”. זה מתחיל בבחירת הסקיפרים – כל מי שמצטרף ללי-ים, עבר את המיון הקפדני של דוד, סקיפר מיוחד במינו עם ניסיון מפה ועד לקאריביים.

ממשיך עם ההכשרה שכוללת הסברים מה לעשות וכמובן מה לא לעשות, איך הסירה צריכה להיות כאשר מגיעים הלקוחות ועוד כל מיני פרטים שלפעמים נדמה לנו שהם פחות חשובים אבל עם הניסיון מבינים שחכם לומד מניסיון של אחרים.

תואר ראשון באירוח, נימוסי ים ואתיקה מקצועית

לדוגמה, לפני ההפלגה ההוראות שלנו הן להעביר את כוס היין עם השוקולדים מהשולחן בסלון למקום בטוח יותר בדופן הסירה. הכי טוב זה פשוט לעשות, כי ההוראות נבנו על סמך אינסוף ניסיון.

אבל קורה שמישהו לא זכר את ההוראות מההדרכה, אבל אחרי פעם אחת שהוא שובר כוס (ולא בחתונה) הוא כבר לא שוכח.
אבל המקצועיות לא נגמרת בתהליך הקליטה המפרך.

למרות שכולנו סקיפרים מנוסים, עם אינסוף שעות ים על כל מיני סירות ובמקומות שונים בעולם, פעם בכמה זמן
אנחנו מוזמנים להדרכה של דוד.

בפעם הראשונה שאתה מקבל את ההזמנה אתה מתפלא – כבר הפלגתי במזג אוויר סוער, הפלגתי בימים ובאוקיינוסים, בימים ובלילות, מה כבר יש ללמוד לקראת הפלגה של כמה שעות במזג אוויר יפה?

אחרי הפעם הראשונה אתה שואל – מתי ההדרכה הבאה? מתברר שכמות הידע של דוד, הן בתפעול הסירה והן בהכנסת אורחים,
היא אינסופית. כל פעם לומדים משהו חדש, בד”כ הרבה יותר ממשהו אחד.

סקיפר ברושי אמיר

בתמונה: אני עושה סדר ביאכטה בזמן שהלקוחות מבלים במזרונים מקדימה.

כל מיני טיפים קטנים איך להתנהל בתוך המרינה (כי לא חייבים לצאת לים הפתוח – אפשר להפליג שעות בתוך המרינה אבל צריך לדעת היכן ואיך הכי בטוח), איך הכי נכון להפליג שיהיה נעים למי שיש לו פחות ניסיון בים או לפעמים סתם איך הכי נכון למקם את השלט להצעת נישואין שייראה טוב בסירטון שהזוג ייקבל.

אני גאה להיות חלק מהצוות המדהים של לי-ים השכרת יאכטות, מאושר שזכיתי לפגוש את דוד, ושמח על כל הדרכה והעשרה שרק אפשר לקבל להיות סקיפר עוד יותר טוב. למעני ולמענכם.

ועכשיו לפינת ה”מה שותים אצלכם ביאכטה“?

אמנם בקריביים (ובסרטים של קפטן קוק / ג’ק ספארו) באמת רום נחשב משקה הבית, פה אצלנו במרינה הרצליה נסתפק גם בקאווה צוננת או בירה טובה בצד, סאלוט🥂🍻

 

מחכה לכם לעשות “לחיים” והרבה פאן בים⛵🌞

שלכם, קפטן ברושי אמיר-סקיפר גאה בלי-ים.

    מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם